סערה בתל אביב • חברת 'גינדי' קנסה בעל עסק שלא פתח את חנותו בשבת

דוד לזר | צילום: פייסבוק - שרונה 1 Comment on סערה בתל אביב • חברת 'גינדי' קנסה בעל עסק שלא פתח את חנותו בשבת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת השבת בתל אביב. בעל עסק שסירב לפתוח את חנותו בעיצומו של יום השבת נקנס על ידי חברת 'גינדי' וזאת רק בשל העובדה כי הוא נמנע מלחלל את השבת.

המקרה החל כאמור לאחר שסניף של רשת 'הנרי'ס' הממוקמת במתחם 'שרונה' בתל אביב סירב לפתוח את חנותו בשבת, בעקבות כך – הוא נקנס בסכום של 3,000 ₪ על ידי החברה המפעילה את המתחם – חברת 'גנדי', בעקבות כך הבוקר (רביעי) המועצה הדתית בעיר שיגרה מכתב חריף לחברה הקונסת.

במכתב נאמר כי "נדהמנו לשמוע כי בעל הזיכיון לחנות זו נדרש על ידכם לפתוח חנותו בשבת ומשסירב לעשות כן החלטתם לקנוס אותו בסכום של 3000 שקל על כל שבת שחנותו סגורה".

"מבלי להכביר במילים על ערך שמירת השבת, לא יעלה על הדעת מצב שבו מאלצים בעל עסק ועובדיו לעבוד ביום מנוחה זה בניגוד לרצונם, השקפתם ומצפונם ובנוסף באופן המנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה – אילוץ המהווה כפייה אנטי דתית לכל דבר ומקומו לא יכירנו".

img81848

במכתב דורש ראש המועצה הדתית אלדד מזרחי מחברת 'גינדי' לחזור בה לאלתר מהמהלך שנעשה ולכבד את בעלי החנויות שומרי השבת.

הסיפור עצמו נחשף ברשת החברתית על ידי גולשת שפרסמה פוסט ובו היא כתבה: "לקחתי את משפחתי פעם ראשונה למתחם שרונה. במהלך הטיול בשרונה מרקט, נתקלנו לפתע בחנות של הנרי'ס, אחת מהבודדות במתחם שתעודת הכשרות מעטרת אותה. מופתעת מאוד, אני מרימה את קולי בעודי חולפת על פני החנות ואומרת לבעל המקום המשרת את הלקוחות "צדיק בסדום!".

"בעל המקום מחייך, אומר תודה אבל ממלמל משהו על קנס שאני לא ממש מבינה. אני מתקרבת, ונוצרה שיחה ביני ובינו כאשר במהלך השיחה אני מבינה שכיוון והוא כשר, ולא פותח בשישי שבת את המקום, מידי שבוע הוא חוטף קנס של קרוב ל3,500 ש"ח (!!!) וזאת כיוון והוא מסרב לפתוח את המקום שלו בשישבת. חיכיתי שהוא יפרוץ בצחוק, אבל זה לא קרה.. במקום זה, בגרון חנוק הוא אמר שהוא שוקל לסגור את המקום חודש הבא. אני נותרתי עם פה פעור".

"האם צריך להעניש אדם כיוון ובחר לנוח ביום המנוחה של העם שלו, של הדת שלו? לפגוע לו בפרנסה ולהילחם מלחמת התשה של ממש מולו? ר-ק כיוון ובחר לכבד את השבת? ברצינות!? את התשלום הוא מעביר כל חודש ל"גינדי" הבעלים של המתחם. והקנס הזה הוא מלבד תשלום השכירות מידי חודש. אז אני שואלת כמה לעזאזל קיורטוש וקרפ צרפתי הבנאדם צריך למכור כדי לכסות את הקנסות והשכירות? האם גינדי מייעד את המתחם לחילונים בלבד?!", כתבה הגולשת המזועזעת.

תגובת 'גינדי' טרם התקבלה, לכשהיא תתקבל היא תפורסם לאלתר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בישראל זה לא חידוש